Verzending en Beschikbaarbheid
 
Navolgend vindt u gedetailleerde informatie over verzending en beschikbaarheid:
1. Verzending 
2. Beschikbaarheid
3. Reclameren
4. Retouren
5. Verzendkosten en -toeslagen 
6. Verzenden aan een afwijkend leveradres
7. Verpakkingsmateriaal
1. Verzending 
 
Wij versturen onze pakketten met de Duitse Post (DHL).
 
U ontvangt een verzendbevestiging met een Tracking-ID (pakketnummer), zodat u de zending online op de webpagina van DHL kunt volgen. Doorgaans is de status van de zending pas de volgende morgen beschikbaar. Bij zendingen in het buitenland kunt u de zending slechts tot aan het bestemmingsland volgen.
U bereikt de DHL Service hotline telefonisch onder het volgende nummer: +49 (0)228 – 28609898. 
Let op:
Mocht de postbode u niet aantreffen, dan ontvangt u een melding. U heeft nu 7 dagen de tijd uw zending in het postfiliaal op te halen.
 
2. Beschikbaarheid van onze producten
Iedere productpagina laat zien of het gewenste artikel beschikbaar is en binnen welk tijdsbestek wij het kunnen verzenden. Het tijdstip van levering is afhankelijk daarvan of het op voorraad is of dat wij dit via onze groothandelaren verkrijgen. De details hebben betrekking op losse artikelen.
Direct verkrijgbaar: Deze artikelen zijn in ons magazijn op voorraad en kunnen meteen verzonden worden.
Binnenkort in het assortiment: Deze artikelen worden nieuw in ons assortiment opgenomen, maar zijn nog niet beschikbaar.
Leverbaar binnen 3 – 4 dagen: Deze artikelen kunnen wij op aanvraag direct bij onze leveranciers halen. Deze worden dan meteen verstuurd.
Niet beschikbaar: Dit artikel is op dit moment niet op voorraad.
Niet meer verkrijgbaar: Dit artikel is niet meer in het assortiment.
Niet op voorraad: Van dit artikel hebben we slechts een beperkte voorraad. Wanneer u van dit product een groter aantal wilt bestellen, neem dan contact met ons op.
Beschikbaar vanaf (datum): Dit artikel is vanaf de genoemde datum beschikbaar en kan dan pas besteld worden.
3. Er mist een artikel - Reclameren
Een reden voor het missen van een artikel in uw bestelling kan zijn dat een artikel op het moment van bestelling nog leverbaar was, maar door ons gestorneerd moest worden. Op uw leverbon / factuur hebben we dit artikel separaat genoteerd en niet berekend. Bij vooruitbetaling wordt het bedrag automatisch teruggestort. 
Een andere reden kan zijn, dat meerdere pakketten zijn verstuurd. In uw verzendbevestiging staan dan ook meerdere pakketnummers. De pakketten worden niet altijd tegelijkertijd geleverd.
Mocht u met de levering niet tevreden zijn, bijvoorbeeld omdat artikelen beschadigd zijn of de verkeerde artikelen werden geleverd, dan raden wij u aan met onze klantenservice contact op te nemen onder telefoonnummer: +49 511 - 96159138. Samen met u kunnen we dan bekijken of wij u de kosten terugbetalen of de artikelen vervangen.
4. Retouren
Retouren stuurt u aan: 
Gourmondo Logistikzentrum 
Hägenstrasse 1
30559 Hannover-Anderten
Duitsland
Indien beschikbaar a.u.b. de factuur of de leverbon bijvoegen. Dit is echter niet dringend noodzakelijk voor de effectieve uitoefening van het recht op herroeping. 
 
Voor de geretourneerde waren ontvangt u de kosten retour. 
Het uitbetaling van het tegoed kan ca. 14 dagen duren. Terugstortingen zijn alleen mogelijk op de rekening waarmee u betaald heeft. Heeft u met kredietkaart betaald, dan kunt u het tegoed op uw eerstvolgende maandelijkse kredietkaartrekening terugvinden.
De retourkosten komen voor uw rekening, wanneer de geleverde waren overeenstemmen met het bestelde en wanneer de kosten voor het retourzenden niet hoger zijn dan 40 euro of wanneer u bij een hoger bedrag op het tijdstip van de herroeping nog niet aan de tegenprestatie heeft voldaan of een contractueel vastgelegd termijnbedrag heeft betaald. In andere gevallen is de retourzending voor u gratis. Neem a.u.b. met onze klantenservice contact op wanneer u een kosteloze retourbon wilt ontvangen.
Het herroepingsrecht is niet van kracht bij op afstand gesloten contracten
- voor de levering van waren, die op aanwijzingen van de klant zijn gemaakt of
- die duidelijk zijn afgestemd op persoonlijke wensen of
- die vanwege de aard van de goederen niet voor retourzending geschikt zijn
5. Verzendkosten & Toeslagen
Wij proberen de logistieke kosten en verzendkosten voor onze klanten zo laag mogelijk te houden. Daarom berekenen we alleen bij kleine bestellingen een deel van de kosten door aan onze klanten.
Minimale bestelwaarde (Nederland): 
• Onze minimale bestelwaarde bedraagt 25,00 EUR. 
Verzendwijze DHL Europakket: 
• 7,90 EUR tot een bestelwaarde van 50,00 EUR. 
• 0,00 EUR vanaf een warenwaarde van 50,00 EUR. 
6. Verzenden aan een afwijkend leveradres 
 
Dat is zonder problemen mogelijk. Geef gewoon het gewenste leveradres aan. Controleer, indien mogelijk, a.u.b. of de ontvanger de levering in ontvangst kan nemen.
7. Verpakkingsmateriaal
 
We reduceren ons verpakkingsmateriaal door een speciaal ontwikkeld verpakkingssysteem te gebruiken. Door middel van een zelf-stabilisatiesysteem heeft het twee doorslaggevende voordelen:
- De transportverpakking heeft veel minder materiaal nodig als tot nog toe.
- Er is geen kunststof meer nodig als opvulling.